5 Kasım 2019 Salı

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Olmalı

Günümüzde internet teknolojilerinin hızlı gelişimiyle birlikte sosyal medya kullanıcı sayısı oldukça artmış ve giderek artmaktadır. Artık sosyal medya kullanmayan insan gördüğümüzde yadırgar, hatta ondan uzaklaşma eğilimi gösterir hale gelmiş bulunmaktayız. Ondan öncesi sanki hiç yokmuş gibi davranır, onu hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline getirerek, onunla yatıp onunla uyanır olduk. Sosyal medya bizim için yemek yeme gibi doğal bir ihtiyaç haline gelerek, vazgeçilmez bir alışkanlık oldu. Günümüzün büyük bir zamanını orada geçirir hale geldik.
Ülkemizde 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı vardır ve bu sayı her geçen gün giderek artmaktadır. İnsanlar günde 2 saat 46 dakika sosyal medyada vakit geçirmektedir. Sosyal Medya kullanıcısı sayısı oldukça fazla ve kullanım sıklığı gayet ciddi bir orandadır.
Sosyal Medya Kullanım oranlarından da anlaşılacağı üzere sosyal medyanın gücü yadsınamaz boyuttadır. Sosyal Medya bu denli önemliyken kişiler ve kurumlar da sosyal medyada varlık göstererek belirli hedeflerini yerine getirmektedir. Sosyal Medya’yı etkin kullanan kişi ya da kurumlar hedeflerine ulaşmaktadır. Bu nedenle sosyal medya yönetimi çok önemlidir. Bu sebeple sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmak adına kişiler ve kurumlar bazı huşulara dikkat etmelidir. Sosyal medya hesabını doğru şekilde yönetmek adına dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekildedir;
  • Öncelikle sosyal medyayı aktif kullanmalı ve anlık reaksiyonlar gösterebilmelisiniz çünkü sosyal medyada anlık yeni gelişmeler yaşanmakta, herhangi bir şey bir anda popüler hale gelmekte ve çok kısa sürede popüleriterliğini yitirmektedir.
  • Sosyal Medya Hesabınızda yaptığınız paylaşımlar çok önemlidir. Paylaşımlarınızı görsellerle desteklemeli ve iyi bir içerik üretmelisiniz. İyi içerik sizi vezir de yapar rezilde bu sebeple paylaşımlarınıza özen göstermelisiniz.
  • Yaptığınız paylaşımlar özgün ve kaliteli olmalıdır.
  • Anlaşılır ve kısa metinler hazırlamalısınız.
  • Kurumlar için yapılan paylaşımlar kurumun yaptığı faaliyetleri, kurumun amacını, kurumun misyon ve vizyonunu hepsinden önemlisi kurumun kendisini tanıtması için çok önemlidir bu sebeple kurumun sosyal medyada etkili olabilmesi adına sık sık yapılan işler vb. kısa ve anlaşılır şekilde takipçilerine sunulmalıdır.
  • Sosyal medyada iyi bir dinleyici olmak çok önemlidir. İyi bir dinleyiciden kasıt olan biteni takip etme ve doğru okumadır bu şekilde sosyal medyada doğru adımlar atabilirsiniz.
  • Sosyal medyayı interaktif bir şekilde kullanmalısınız özellikle kurum ve tanınmış kişiler takipçilerinden gelen şikayet ve önerileri dikkate almalı ve bu görüşlere göre reaksiyon gösterilmelidir.
  • Sosyal Medya hesabınızda sık sık paylaşım yapmanız sizin için avantaj olacaktır tabi doğru paylaşımlar yapmalısınız. Hatırlanabilirlik açısından iyi bir görselle desteklenmiş güzel bir paylaşım dikkat çekecek olup zihinlerde yer edinecektir.
  • Kurumlar için rakip analizi önemlidir. Rakiplerinizin takipçi sayıları, nasıl iletişim kurduğunu takip etmelisiniz.
  • Vurucu bir içerik oluşturmalı ve bununla ilgili etkili bir görsel seçmelisiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder