Sizlerin de bildiği üzere internet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte ortaya çıkan sosyal medya hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Sosyal medya kullanıcısı sayısı ciddi boyutlara ulaşmış ve giderek artmaktadır. Sosyal medya kullanıcı sayısındaki artış sosyal medyanın; markaların hedef kitlesine ulaşması için yeni yol, yeni bir pazarlama tekniği olmuştur. Sosyal medya pazarlaması dediğimiz kavramla birlikte işletmeler hedef kitlesine ulaşabilmekte ve onlarla etkileşime geçmektedirler. Çift yönlü iletişimi mümkün kılan bu pazarlama şeklinde işletmeler; hedef kitlenin kullanım alışkanlıklarını, ilgi alanlarını belirleyebilmekte, bu sayede sosyal medya üzerinden müşterilerine neyi, ne zaman ve nasıl sunması gerektiği konusunda bilgi elde etmektedir. Bu bilgilere göre stratejiler geliştirebilmektedir. Sosyal medya pazarlaması sayesinde işletmeler müşterileri web sitesine yönlendirebilmektedir. Sosyal medya pazarlamasında diğer pazarlama teknikleri de uygulanabilmektedir. Örneğin WOM etkisi oluşturulabilmektedir. Word Of Mount dediğimizi Ağızdan Ağıza pazarlamayı bu mecradan yapabiliriz. Sosyal Medya pazarlamasından kısaca bahsettikten sonra şimdi biraz da markaların sosyal medya yönetimleri konusuna değinelim, markalar sosyal medyada neler yapıyor, neler paylaşıyor buna değinelim.
Öncelikle sosyal medya hesaplarında kendilerini tanıtmaktadırlar. Faaliyetlerini, ürün ya da hizmetlerini sunabilmektedir.
İşletmeler sosyal medyada ürün ya da hizmetlerini tanıtmakta, bu ürün ve hizmetleri için içerik üreterek hedef kitlesine ulaşabilmektedir.
Sosyal medyada müşterileriyle iletişime geçebilmektedir.
Müşterileriyle sosyal ilişkiler kurabilmektedirler.
- Sosyal Medya Pazarlamasıyla İşletmelerin Genel Hedefleri
Müşterilerini tanıma onlar hakkında nitelikli bilgi edinme ve onlarla anlık iletişim kurma
Müşterileri web sitesine yönlendirme
Müşterilerle iletişim geliştirme ve bu iletişimin içine ürün, hizmet ya da marka ismini dahil etme
Marka bilinirliliğini, farkındalığını arttırma
Müşterilerle sosyal ilişkiler kurarak marka ile tüketici arasında interaktif bir bağ kurmak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder